Spoznajte našo ekipo: Mojca Cvirn povezuje vire in vsebine za razvoj digitalne zdravstvene skupnosti
07. 04. 2020
Mojca Cvirn je strokovnjakinja za pridobivanje nacionalnih in evropskih sredstev s preko 20 let delovnih izkušenj in s pridobljenimi več kot 2,5 EUR milijona sredstev. Hkrati se z enako vnemo predaja vodenju digitalne zdravstvene skupnosti Healthday.si, s katero ima še velike ambicije.
Izbira podjetništva že na fakulteti
Magistrirala je na Ekonomski fakulteti iz podjetništva, ker se ji je ta smer zdela najbolj oprijemljiva in uporabna. Skozi celotno svojo kariero pa jo ženejo konkretni rezultati. Ves čas je študirala ob delu, v super skupini mlajših in starejših kolegov, ki so za primere vedno jemali lastna podjetja, preko katerih so se ogromno naučili, hkrati pa nekomu izmed njih rešili izziv.
Znanje je prenesla tudi v prakso …
Tako, da je s prijateljico ustanovila svoje podjetje, preko katerega sta počeli marsikaj, tudi uvažali in prodajali zobne ščetke. Ob tem se ji zdi pomembno, da je bila aktivna, da se je učila, razvijala in sprejemala pomembne odločitve. Ko se je partnerica preselila v tujino, je tudi naboj popustil in odločili sta se podjetje zapreti.
Zametki poslovnega svetovanja
Zaposlila se je v pravni pisarni Igorja Antauerja, ki je pravno in poslovno svetoval podjetjem. Za njega pravi, da je bil najboljši mentor, s katerim je še danes v stikih. Prav njegova podpora ji je dala potisk, da je začela študirati. Tu se je tudi prvič srečala s svetovanjem podjetjem, kar ji bilo blizu in od takrat to samo še nadgrajuje.
Nadaljevanje kariere v javni upravi
Ko se je ponudila priložnost, je svojo pot nadaljevala na javni agenciji za podjetništvo (takratni PCMG, nato JAPTI, zdajšnji SPIRIT). Več kot očitno je imela srečo z mentorji v karieri, saj ji je Jaka Vadnjal (takratni namestnik direktorja JAPTI) dajal prave izzive. Delala sta na prvem klubu poslovnih angelov, ustanovila Slevca – združenje ponudnikov tveganega kapitala v Sloveniji, kar je bilo takrat (leta 2005) pravo pionirstvo.
V tistem času je bilo na agenciji veliko evropskih projektov in veliko ljudi z zagonom. Še danes so na SPIRIT ljudje z veliko znanja in energije; napredek je viden v njihovi ponudbi, posebno v zadnjem letu.
Zaznamovana z evropskimi projekti
Kot sama pravi, jo praktično vseskozi spremljajo evropski projekti. Veliko ljudi to vidi ali dojema kot nekaj negativnega, ona temu pravi »fund raising«. Odkar je leta 2008 prišla v Tehnološki park Ljubljana, je prijavila zagotovo več kot 100 projektov, od tega je bilo vsaj 30 uspešnih. Nekaj časa pa je veljalo, da je bil cca 8% »sucess rate« zelo dober. Veliko projektov je bilo dobljenih, kar tudi pomeni, da smo v dobrih konzorcijih, kar tudi predstavlja dodano vrednost in učenje od tujih podobnih institucij. Zdaj se ozira po novih razpisih, predvsem po Horizon projektih. Predstavljajo popolnoma drugačen pristop in delo, zato je to novo polje učenja tudi za tako izkušeno strokovnjakinjo.
Evropski projekti niso namenjeni samo podpornim institucijam. TPLJ skozi sredstva EU naredi podroben pregled trga, da lahko oblikuje storitve za podjetja. Enako velja za podjetja. Na voljo so razpisi, ki jim omogočajo sofinanciranje razvoja produktov ali storitev. Niso pa to sredstva, ki rešujejo finančno situacijo podjetij, ker se fokus na trg lahko izgubi. Včasih se tudi razvojna podjetja zapletejo in jih ta sredstva omejujejo, da ne komercializirajo produktov ali vsaj ne dovolj hitro.
Zaradi poslovnega modela Tehnološkega parka Ljubljana in njegove narave dela, se v teh letih zagotovo številni dogodki, izobraževanja, povezovanja, brez teh sredstev ne bi zgodili. TPLJ je namreč podjetje, ki si svoje prihodke ustvarja na trgu in ni javna institucija.
Pridobivanje sredstev združuje z rezultati Healthday.si skupnosti
Prav njen smisel za »fund raising« v tem trenutku dobro in smiselno uporablja za vodenje Healthday.si, digitalne zdravstvene skupnosti. Skupnost oziroma iniciativa kot takšna zaenkrat še ni samo-vzdržna, zato se ji zdi ključno, da ves čas išče zunanje vire. Žene jo to, da vidi oprijemljive rezultate, tudi skozi zadovoljne podjetnike in zelo poglobljene »hands on« dogodke, ki kažejo na to, da jih podjetja potrebujejo.
»Če pogledamo v luči krize z epidemijo, vidimo, da bi bilo smotrno, da bi se v smeri digitalizacije podali že prej. A to ne pomeni, da zaostajamo. V primerjavi z drugimi evropskimi državami, smo zelo digitalizirana država, sploh v zdravstvu. Se je pa prav v tem času izkazalo, da so deležniki na vseh nivojih prepoznali potrebo po širokem izvajanju storitev zdravstvene oskrbe na daljavo. Potrebo pa učinkovitih rešitvah telemedicine. Danes bi predvsem zdravstvenemu osebju bilo mnogo laže z že obstoječimi in preizkušenimi rešitvami, zaključi Mojca.
Digitalna zdravstvena skupnost
Z gradnjo digitalne zdravstvene skupnosti Healthday.si, ki od leta 2014 konstantno raste, se aktivno ukvarja zadnja tri leta, odkar je NIJZ predstavil prve e-rešitve v Sloveniji. Te rešitve sta skupaj s kolegom Gregorjem Cuzakom, koordinatorjem aktivnosti v skupnosti, predstavljala društvom pacientov. Na uvajanje novosti, kot na primer zdravstvene e-kartico ali e-recepta, se deli javnosti odzivajo zadržano in z nezaupanjem, zato je še posebej pomemben način komuniciranja novosti. Mojca se dobro zaveda, da je potrebno prednosti digitalizacije zato izpostaviti in tudi zato je zanjo sodelovanje skupnosti Halthday.si in NIJZ pri promociji novosti na področju e-zdravja nuja.
Ko skupnost preraste samo sebe in začne dvigovati lestvico
»Konec leta 2018, po letni Healthday konferenci, smo ugotovili, da skupnost prerašča samo sebe. Dvorana je bila premajhna. Ponudili smo veliko vsebin in predstavili koalicijo za napredek v zdravstvu, skupaj z zavarovalnicami. Hkrati smo ugotovili, da mora podjetje znati navigirati po regulativi, zato smo predstavili program 5D 2020. Postavili smo si ambiciozen cilj, ki dviguje obrvi, namreč, do konca letošnjega leta želimo postaviti 5 digitalnih inovacij na plačilni seznam zavarovalnic. Zares upam, da nam bo uspelo vsaj z eno, saj gre za dolge zapletene postopke« je pozitivna Mojca.
Kompetenčni center
Osrčje programa programa je, da so vse »hands on« delavnice namenjene zelo ozki ciljni skupini. Dodana vrednost je, da podajajo znanje strokovnjaki iz industrije. Zaradi trenutne situacije s koronavirusom se delavnice začeli izvajati online z vsebinsko nadgradnjo od lanskih.
»Porajajo se vprašanja, kdaj je tak program lahko samo-vzdržen. Trenutno nimam odgovora na to. Želimo si, da bi gonilo platforme ostala zrela in uspešna podjetja v panogi. Ko imaš njihovo podporo, imaš dostop do njihovega znanja in njihovih kontaktov. Oni prenašajo znanje in odpirajo vrata mladim zagonskim podjetjem, ki se podajajo na pot komercializacije v tem zahtevnem sektorju«, pravi Mojca.
Healthday poganja več podjetij in ljudi. Od samega začetka so partnerji XLAB, Mesi, Better in Tehnološki park Ljubljana. Pridružili so se tudi člani strokovnega sveta, ki pomagajo oblikovati program, smernice in izbirati podjetja vključena v program. Letos so se prvič registrirala tudi podjetja iz tujine, ki jih zanima naš ekosistem.
Vse to prerašča okvire majhne skupnosti, saj je vpetih veliko akterjev. Od regulatorjev, podjetij, zavarovalnic, zdravnikov, zato bi bilo smotrno ozirati se po neki ustrezni formi kot je recimo kompetenčni center.
Rezultati skupnosti jo ženejo naprej
»Najbolj me žene, da vidim otipljive rezultate in podjetja, ki so zadovoljna s tem kar jim ponujamo. Nimam specifičnih znanj, nisem zdravnica, imam pa čut, kdaj koga s kom in na kakšen način povezati, z zanosom pove Mojca.
Rezultati morajo biti vidni tudi doma
Pravi, da jo doma tudi ženejo rezultati. Po boljšem času pri vzponu s kolesom na Krvavec ali Mangart (smeh). Drugače je pa rada urejena. Zase pravi, da je bleščeča rokerica v visokih petah in vnema do rock koncertov še ni popustila. Z razliko, da bi sedaj s sabo vzela svoja dva otroka. Koncert skupine Muse je še na seznamu želja.
--------------
Prihajajoči dogodki Healthday skupnosti:
Webinar Financiranje zdravstvenih inovacij v času COVID-19
Avtorica: Elvisa Basailović