Razvoj XR tehnologij in njihova prihodnost v izobraževanju in industriji

17. 10. 2024

Razvoj XR tehnologij in njihova prihodnost v izobraževanju in industriji

XR tehnologije, ki vključujejo virtualno resničnost (VR), razširjeno resničnost (AR) in mešano resničnost (MR), postajajo ključno orodje za preobrazbo industrije, medicine in izobraževanja. Na dogodku Meta Connect 2024 so bile predstavljene inovacije, kot sta Meta Quest 3S in Project Orion, ki kažeta prihodnost teh tehnologij. Meta Quest 3S omogoča dostopne VR izkušnje, medtem ko Project Orion prinaša napredne AR rešitve.

Konec Microsoft HoloLensa in prihodnost AR tehnologij

Microsoft je napovedal konec razvoja HoloLensa, ene vodilnih AR naprav, vendar se osredotoča na prihodnost z novimi AI in AR rešitvami, ki obljubljajo boljšo integracijo s poslovnimi procesi.

VR za izboljšanje pomnjenja: raziskava Univerze v Marylandu

Raziskava Univerze v Marylandu je pokazala, da VR izboljša pomnjenje za 8,8 % v primerjavi z uporabo tradicionalnih platform. Tehnika "spominskega palaca" v VR okolju je omogočila udeležencem boljšo osredotočenost in priklic informacij, kar odpira možnosti za uporabo VR pri učenju in usposabljanju.

Več o raziskavi pa je mogoče najti na: People recall information better through virtual reality | ScienceDaily.

Uporaba XR tehnologij v različnih panogah

Poleg izobraževanja in medicine XR tehnologije preoblikujejo še druge industrije:

  • Gradbeništvo: Uporaba AR za vizualizacijo gradbenih projektov, kar omogoča arhitektom in inženirjem preverjanje zasnove v realnem času.
  • Turizem: Z uporabo VR lahko uporabniki virtualno obiščejo destinacije, preden jih fizično obiščejo, kar povečuje zanimanje za potovanja.
  • Zdravstvo: AR očala omogočajo zdravnikom dostop do ključnih podatkov med operacijami, s čimer se povečuje natančnost posegov in uspešnost zdravljenja.

XR tehnologije prinašajo revolucijo v izobraževanje, industrijo, zdravstvo, turizem in druge sektorje. S hitrim razvojem in večjo dostopnostjo bodo te tehnologije igrale ključno vlogo pri preoblikovanju načinov učenja, dela in interakcije z digitalnim svetom.

--------

Avtor:
Matej Kirn

Nazaj