Kako umetna inteligenca preoblikuje svet športa?
26. 09. 2024
V četrtek, 19. septembra 2024, smo v okviru Arene tehnologij v Tehnološkem parku Ljubljana gostili okroglo mizo za vse navdušence nad športom, na temo "Od igrišča do zaslona: Vpliv umetne inteligence na šport in e-šport".
Starejše generacije se še živo spomnijo, ko so trenerji taktične načrte risali s flomastrom na bele table, gledalci pa so se v živo pogovarjali o dogajanju na igrišču z navijači poleg sebe. Takrat so informacije o tekmi bile omejene na to, kar so lahko videli z lastnimi očmi. Danes je ta slika povsem drugačna – športna igrišča so postala poligoni za uporabo tehnologije, podatkovnih analiz in umetne inteligence, ki vse bolj vplivajo na odločitve trenerjev, igralcev in celo navijačev.
Časi športa brez poglobljenih analiz so že nekaj časa za nami. Danes umetna inteligenca (UI) kot orodje za zbiranje in analizo podatkov igra ključno vlogo pri ugotavljanju vzorcev, optimizaciji procesov in izboljševanju športnih rezultatov. Ta trend se kaže ne le v klasičnih športih, temveč tudi v hitro rastočem svetu e-športa.
Začetki športne analitike
Uporaba tehnologije v športu sega v 60. in 70. leta 20. stoletja v ZDA. Takrat so analitični koncepti, kot je sabermetrika, pričeli spreminjati način vrednotenja igralcev in ekip v baseballu. Sabermetrika je omogočila boljše razumevanje igre in pripomogla k sprejemanju informiranih odločitev. V 21. stoletju je to metodo uspešno uporabil Billy Beane, generalni direktor ekipe Oakland Athletics, in z majhnim proračunom dosegel izjemne rezultate – kar je kasneje dokumentirano v knjigi in filmu "Moneyball".
Umetna inteligenca in šport danes
Na nedavnem dogodku Arena tehnologij so strokovnjaki, kot so Miha Mlakar, Gašper Kovač, Jernej Flisar, Sebastian Požlep in David Kvaternik, predstavili potencial povezovanja tehnologij s športom in e-športom. Miha Mlakar je izpostavil splošen pregled umetne inteligence in njene uporabe, s posebnim poudarkom na športni analitiki v tenisu in košarki. Poudaril je, da se zaradi podatkovnih analiz skozi leta spreminja sama igra – predvsem servis in fizične lastnosti tekmovalcev, saj vse bolj izstopajo višji igralci.
Sebastian Požlep je predstavil beta verzijo rešitve Efan, ki bo igralcem videoiger omogočila pristop "vse na enem mestu". Takšne tehnološke rešitve nakazujejo, da se bodo spremembe, ki jih prinaša umetna inteligenca, prenesle tudi na področje e-športa, kjer bo dostop do podatkov ključnega pomena za razvoj igralcev.
Pogled naprej
Okrogla miza na dogodku je razkrila, da se šport in e-šport v Sloveniji že spreminjata pod vplivom podatkovnih analiz. Te postajajo ključen dejavnik v trenažnem procesu, prav tako pa tudi pri sami izvedbi tekem. V tenisu, denimo, podatkovna analiza vpliva na spremembe v načinu igre in strategijah servisa, medtem ko tehnologije, ki jih uporabljajo največji svetovni nogometni klubi, optimizirajo procese, kot so prodaja vstopnic in izboljšanje navijaške izkušnje.
Prav tako nove tehnologije vstopajo tudi v zimske športe, kjer virtualni pomočniki in učitelji omogočajo sprotno analizo in izboljšave izvedbe posameznikov in ekip.
Šport in e-šport se torej pomikata v obdobje, kjer bodo nove tehnologije omogočile spremembe, ki so bile še pred kratkim nepredstavljive. Povezovanje in mreženje bodo odprli vrata novim idejam, ki jih bo mogoče prenesti v prakso in na trg.
Se vidimo na Areni tehnologij 2025! Celotno foto galerijo si lahko ogledate na spletni povezavi.
Če želite biti obveščeni o delavnicah in dogodkih, ki jih izvajamo v Tehnološkem parku Ljubljana, se prijavite na e-novice, ki jih boste prejeli maksimalno dva krat mesečno.
Avtor: Matej Kirn
-------------------------
Okrogla miza je bila izvedena v okviru projekta EDIH DIGI-SI in SRIP GoDigital, ki sta sofinancirana s strani Evropske Unije.