Darja, tvoja kava je pripravljena!
01. 10. 2018
Blagovno znamko sestavljata racionalni in emocionalni del. Skupaj tvorita osebnost blagovne znamke in dejstvo je, da uspešne blagovne znamke potrebujejo oba uravnotežena pola. Tako sta Darja Brečko Poženel in Luka Klemen iz DBP - brand design studia, nagovorila udeležence delavnice Zakaj smo za produkte prepoznavnih znamk pripravljeni plačati več, 20. septembra v Tehnološkem parku Ljubljana.
Pri opredelitvi znamke se moramo najbolj osredotočiti na emocionalni del blagovne znamke, ki ga je težje opredeliti, definirati. Ključno je, da se vprašamo kako želimo, da se naši kupci počutijo ob stiku z nami oz. kakšno uporabniško izkušnjo jim želimo »pričarati«.
»Bilo je v New Yorku, kjer je konstanten promet, gužva… Stopila sem v Starbucks in bilo je kot bi ustavil čas - aroma po kavi, blues na zvočniku, mehki kavči. Počutila sem se domače, umirjeno, ko je bila pa kava pripravljena je natakar rekel: »Darja, tvoja kava je pripravljena«. Tukaj sem prvič začutila pravi pomen brandinga«. Tako je Darja Brečko Poženel podala svojo izkušnjo z uspešno blagovno znamko, ki ima začrtan načrt od samega začetka do zadnje postaje uporabniške izkušnje.
Predstavila sta 10 vodil za ustvarjanje čustvene blagovne znamke:
- Od potrošnikov k ljudem
- Od izdelkov k izkušnji
- Od odkritosti k zaupanju
- Od kvalitete k dajanju prednosti
- Od razvpitosti k prizadevanju
- Od identitete k osebnosti
- Od funkcionalnega k čutnemu
- Od odtujenosti k pristnosti
- Od komuniciranja k pogovarjanju
- Od storitve k odnosu
Predstavila sta kratko vajo za udeležence, da bi jih spodbudila k razmišljanju o čustvenem delu njihove blagovne preko vprašanj:
- Kaj si ljudje mislijo o vašem produktu in storitvi?
- Kaj si želite, da bi stranke mislile o nas?
- Kakšne občutke jim zbuja vaša blagovna znamka?
- Kakšne skrbi jim olajšate?
- Kako jim to sporočate?
- So ti občutki drugačni kot jih ima vaša konkurenca?
- Ali ti občutki vplivajo na pospeševanje prodaj?
Gradnja blagovne znamke je tek na dolge proge. Za uspešno postavitev je potrebnih nekaj osnovnih korakov; opredelitev znamke, šele nato vizualna podoba, natečen načrt promocije, konsistenca in neprestano vzdrževanje. Poskušajte opisati vašo blagovno znamko, če bi bila oseba.
Pripravila: Elvisa Basailović