Smart Tourism Hackaton 2023

Smart Tourism Hackaton 2023

Datum dogodka: 24. 02. 2023 ob 09:00 - 25. 02. 2023 ob 19:00

Smart Tourism Hackaton, kjer se bodo iskale rešitve za štiri izzive, ki izhajajo iz dejanskih potreb turističnih podjetij in destinacij. Pridruži se nam 24. in 25. februarja 2023 in s svojimi sivimi celicami, podjetniškimi spretnostmi, analitičnim umom ter obilo kreativnosti in prepričljivosti pokaži, kako lahko pametne tehnologije lahko pomagajo turizmu! Seveda ti z nami ne bo dolgčas – poskrbeli bomo za sproščen, zabaven, poučen ter predvsem odličnega mreženja in dobre hrane poln »Smart Tourism« hekaton!

Turizem kot gospodarska panoga predstavlja stično točko množice nepredstavljivih različnosti in izjemna priložnost za vse kreativne posameznike. Povezuje turiste in domačine, lokalne ponudnike in globalne popotnike, družboslovce in računalniške, informacijske ter lingvistične navdušence. Zato ste k sodelovanju na Smart Tourism Hackathon, ki bo potekal 24. in 25. februarja 2023 v Tehnološkem parku Ljubljana, vabljeni čisto vsi stari od 18 do 99 let in popolnoma neodvisno od vašega zaposlitvenega statusa, izobrazbe, delovnih izkušenj in dejanskih interesov v svetu turizma in potovanj...  Edini pogoj in obvezna oprema pa je "out-of-the-box" razmišljanje! 

Prijavijo se torej lahko posamezniki ali ekipe, ki vključujejo 3-4 člane. Posamezniki, ki ne bodo imeli ekipe, bodo v le-te razvrščeni na dan dogodka. 

Vabimo vas, da se z ekipo prijavite na Smart Tourism Hackathon, kjer boste imeli priložnost, da pripravite in predstavite svoje kreativne rešitve, hkrati pa se v odlični družbi mrežite, učite in seveda tudi zabavate!

PRIJAVI SE!

»Smart« turizem (pametni turizem) se pojavi tam, kjer se turizem sreča s tehnologijo. Gre za multidisicplinarni pojem, ki združuje trajnost, dostopnost, kulturno dediščino in kreativnost ter jih prepleta z naprednimi digitalnimi rešitvami in aktualnimi podatki. Smart turizem je mogoče razvijati na različne načine, če doseže rezultate izboljšanega upravljanja virov, trajnosti in konkurenčnosti, in sicer z uporabo:

  • pametnega prostorskega  načrtovanja in višanja dostopnosti,
  • pametne trajnostne pobude,
  • pametne izmenjave informacij,
  • pametnih orodij za raziskovanje, spremljanje uspešnosti  in upravljanje ter
  • pametno oblikovanih turističnih izkušenj.

Turizem je stična točka množice nepredstavljivih različnosti in izjemna priložnost za vse kreativne posameznike. Je panoga, ki povezuje turiste in domačine, lokalne ponudnike in globalne potnike, družboslovce in računalniške navdušence. 

K sodelovanju na Smart Tourism Hackathonu ste vabljeni vsi:

  • študentje vseh slovenskih univerz, ki vas zanima turizem in uporaba tehnologije, ki olajša dostop do turističnih in gostinskih proizvodov, storitev, prostorov in izkušenj z orodji, ki temeljijo na IKT.
  • start-upi, ki svoje rešitve snujete okoli turističnega sektorja, zelenega prehoda ter tehnoloških rešitev za podporo turistični branži,
  • entuziasti vseh generacij, ki vas veseli razmišljanje izven okvirjev in ste pripravljeni na nove izzive na svoji karierni poti ter cenite skupinsko delo.

Prijavite se lahko posamezniki ali ekipe, ki vključujejo 3 do 4 člane. Pri reševanju izzivov vam bodo v pomoč strokovnjaki iz turizma in tehnoloških podjetij. Na dogodku pa boste imeli priložnost stkati nova prijateljstva ter srečati potencialne delodajalce in nova poslovna partnerstva.

Sodelujoči boste iskali rešitve za štiri izzive, ki izhajajo iz dejanskih potreb turističnih podjetij in destinacij:

  • SMART uporaba NFT tehnologije v turizmu,
  • SMART hotelska izkušnja,
  • SMART wellness izkušnja,
  • SMART ravnanje s hrano.

Zmagovalce čakajo bogate nagrade. Vsaka od štirih zmagovalnih ekip bo za svojo rešitev prejela nagrado v višini 1.250,00 EUR bruto in vrednostne bone ter vrsto praktičnih nagrad, ki se med seboj razlikujejo glede na izbrani izziv.

PRIJAVI SE!

IZZIVI

1. SMART RAVNANJE S HRANO - Razvijte SMART rešitev za merjenja različnih ključnih dejavnikov, ki na dogodku vplivajo na količino zavržene hrane.

Podatki kažejo, da smo v Sloveniji v letu 2018 zavrgli 139.900 ton hrane. Več kot polovico odpadne hrane (52 %) proizvedemo v gospodinjstvih. Ena tretjina odpadne hrane nastane v gostinstvu (catering, restavracije …) in drugih dejavnostih, v katerih se streže hrana, npr. v šolah, vrtcih, bolnišnicah, domovih za ostarele. Cilj, ki ga narekuje tudi evropska strategija ''Od kmetije do vilic'', je količino zavržene hrane prepoloviti do leta 2030.

V Jezeršek gostinstvu še vedno zavržejo v povprečju 21 % hrane mesečno. Velika težava je hrana, ki nikoli ne pride na mizo, ker je bilo npr. gostov na dogodku manj od pričakovanj ali pa zaradi slabega načrtovanja. Prav tako veliko odvečne hrane ostane na catering dogodkih s pogostitvijo.

V podjetju Jezeršek gostinstvo se zavedajo, da so nujno potrebne spremembe na področju trajnostnega in odgovornega ravnanja s hrano, zato so za vas pripravili naslednji izziv.S pomočjo SMART organizacije dogodkov želijo priti do inovativnega pristopa beleženja dejavnikov, ki v veliki meri vplivajo na zaužitje hrane na dogodku. Beleženjem teh dejavnikov, bi lahko uporabili za nadaljnje zmanjšanje količine zavržene hrane.Vaš izziv je naslednji dogodek:- Opis dogodka: VEČJI DOGODEK- Ura dogodka: 18.00 – 00.00- Predvideno število oseb: 1.300- Pogostitev gostov: sede- Meni: v naprej dogovorjen z naročnikom

Kateri dejavniki na dogodku vplivajo na količino zaužite in posledično zavržene hrane?Kako na SMART način zajeti podatke, ki na to vplivajo (op. čeprav nanje nimamo vpliva)?

Pri tem morajo ekipe imeti v mislih predvsem dejavnike, na katere tako naročnik kot tudi izvajalec catering storitve v veliki meri nimata vpliva in nastanejo npr. zaradi ''višje sile'' (npr. slabo vreme, število ljudi, ki na dogodke niso prišli, čeprav so svoj prihod potrdili …). Predvideti je potrebno tako dogodke, ki so predvidljivi pred dogodkom in tiste, ki nastanejo na samem dogodku.

Prijavljene ekipe bodo morale za izbrani izziv podati celovite rešitve, ki bodo upoštevale tehnološko izvedljivost, finančni vložek in vpliv na delovne procese v luči sledenja načelom trajnostnega razvoja.

2. SMART HOTELSKA IZKUŠNJA - Kako s celostno tehnološko integracijo izboljšati gostovo izkušnjo (od rezervacije do odjave), znižati stroške dela in postati aktivni promotor ponudbe in aktivnosti, ki so neposredno povezane z razvojem in promocijo destinacije?

Hoteli se soočajo s problematiko pomanjkanja kadra in tehnologija jim pri tem lahko pomaga. V COVID obdobju so se razvili različni modeli brezstičnih check-inov, ki so programsko podprti na način, da lahko gostje celoten postopek od rezervacije pa do prejema ključa za sobo opravijo sami s svojim mobilnim telefonom.

Prav tako tovrstni sistemi ponujajo gostom možnost brskati po ponudbah, ki jim hotelir lahko pošilja neposredno na njihove telefone in tablete ter s tem postane tudi "prodajnik" doživetij v celotni destinaciji s čimer se mu pojavijo tudi možnosti dodatnih prihodkov v obliki provizij na prodana doživetja.

Izziv s katerim se srečujemo pa je da hotelirji pogosto nimajo povezanih in integriranih sistemov s katerim bi gosta lahko spremljali od rezervacije do odhoda, gosti pa se "samopostrežnih" digitalnih storitev, tudi ko so jim v hotelu na voljo še ne poslužujejo v veliki meri. Na kakšen način bi tovrstno zagato lahko rešili?

Prijavljene ekipe bodo morale za izbrani izziv podati celovite rešitve, ki bodo upoštevale tehnološko izvedljivost, finančni vložek in vpliv na delovne procese v luči sledenja načelom trajnostnega razvoja.

3. SMART WELLNESS IZKUŠNJA - Kako spremljati dobro počutje med obiskom wellnessa ter s tem obogatiti izkušnjo obiskovalca in ustvariti dodano vrednost?

Trajnost v okviru družbenih sprememb poudarja skrb za zdravje v urbanih okoljih, skrb za dobro počutje, zdravje v povezavi z delovnim mestom, reduciranje škodljivih vplivov iz okolja ter strmenje k boljši kakovosti življenja. In prav ti cilji predstavljajo okvir za vzpostavitev urbanega wellnessa. Obogatitev uporabniške izkušnje obiskovalcev wellnessa z digitalno storitvijo pa wellness popelje v korak s časom ter ga naredi zanimivejšega za širši krog publike.

Od tekmujočih ekip pričakujemo, da bodo vzpostavile novo in unikatno doživetje wellnessa preko spremljanja različnih parametrov, povezavih z dobrim počutjem pred – med - po obisku wellnessa.

Ekipe bodo morale poiskati načine, vsebine, kanale in lokacije preko katerih lahko uporabniki wellnessa spremljajo svoje dobro počutje. Način spremljanja dobrega počutja naj spoštuje načela strokovnosti, a hkrati združuje tudi humorne elemente, ki obiskovalca nasmejijo in razvedrijo.S tem želijo izzivalci zagotoviti:- Izboljšanje uporabniške izkušnje in dodane vrednosti za obiskovalca preko dodatne storitve, bodisi v obliki informacij, razvedrila, humorja…- Višje zadovoljstvo z obiskom;- Obogatitev ponudbe z edinstveno storitvijo, ki je ostali wellnessi ne nudijo;- Podaljšanje časa, ki ga obiskovalec preživi v wellnessu;- Krepitev zvestobe obiskovalcev.

Prijavljene ekipe bodo morale za izbrani izziv podati celovite rešitve, ki bodo upoštevale tehnološko izvedljivost, finančni vložek in vpliv na delovne procese v luči sledenja načelom trajnostnega razvoja.

4. SMART UPORABA NFT TEHNOLOGIJE V TURIZMU - Kako z uporabo NFTjev (in tehnologijo veriženja blokov) do večje dodane vrednosti v turizmu?

Tehnologija veriženja blokov in rabe NFT-jev ponuja destinacijam in turističnim deležnikom priložnost za ustvarjanje nove dodane vrednosti in konkurenčne prednosti na trgu. Trenutno se v turizmu tehnologija veriženja blokov uporablja predvsem za prodajo spominkov in vstopnic na dogodke.

Ljubljana je ena vodilnih destinacij SMART turizma in v tehnološki skupnosti prepoznana kot ena od destinacij, ki so najbolj prijazne do kripto valut in tehnologije. V Turizmu Ljubljana si želimo narediti naslednji korak v digitalizaciji doživetij in izkušenj ter skozi uporabo nove tehnologije doseči višjo dodano vrednost v turizmu in dviga zadovoljstva turistov.

Ker verjamemo, da turizem šele odpira vrata uporabi NFT-jev in so možnosti za uspešne projekte neomejene, smo se odločili tekmujočim zastaviti zelo odprt izziv, ki bo zahteval veliko mero kreativnosti.

Rešitve morajo zasledovati cilje izboljšanjem zadovoljstva strank, transparentnosti ter povišanja stopnje zaupanja turistov v skladu s trajnostnimi načeli destinacije. Prednost bodo imele rešitve, ki bodo predvidele vključevanje dobrobiti za lokalne skupnosti.

Prijavljene ekipe bodo morale za izbrani izziv podati celovite rešitve, ki bodo upoštevale tehnološko izvedljivost, finančni vložek in vpliv na delovne procese v luči sledenja načelom trajnostnega razvoja.

PRIJAVI SE!

 

PROGRAMEvent image


Nazaj